ESSARP Cursos

KP211 - One little, two little, three little fingers...: fingerplays for EFL

  • Ciclo: 2015
  • Nivel: Kindergarten / Primary
  • Idioma: Español
  • Estado: Terminado
  • Lugar: ESSARP
  • Capacitador/es: Alejandra Alliende

El curso elegido no admite nuevas inscripciones

No afiliados ARS 150.00

Imprimir curso

Sesiones

Sesiones Fechas Inicia Termina
1 25 Feb 2015 09:30 AM 12:30 PM

Capacitador/es

Alejandra Alliende

Alejandra Alliende es Profesora de Inglés egresada del ISP Dr. Joaquin V. Gonzalez y actriz egresada de la Escuela Metropolitana de Arte Dramático de la Ciudad de Buenos Aires. Es narradora de cuentos bilingüe en Ferias del Libro, Festivales de Narración Oral, teatros y establecimientos educativos. Tiene experiencia laboral como profesora, narradora, oradora y capacitadora. Pertenece a la Red Internacional de Cuentacuentos y es co-fundadora de Casa Cuna Cuenteros.

Destinatarios

Kindergarten and Primary School English teachers for the lower forms

Objetivos

- To show, share and create fingerplays with and without finger puppets.
- To encourage teachers to use fingerplays for early language development as well as for the development of fine motor skills, coordination and auditory memory.

Contenido

- Fingerplays: theoretical framework
- Addition fingerplays
- Sutraction fingerplays
- The use of fingers and hands in a creative way
- The use of finger puppets
- The use of the Puppet Glove
- Writing our own fingerplays
- Creating and designing finger puppets

Metodología

Workshop. In this session, participants will: - be exposed to theory related to the topic of the course. - learn and practice fingerplays - see other participants in action. - create their own fingerplays and finger puppets.

Bibliografía

The Totline Staff, 1001 Rhymes and Fingerplays, Warren Publishing House
Cernek, Kim, Preeschool fingerplays, , Creative Teaching Press
Roberts, Linda, Mitt Magic, Gryphon House

Ingrese su número de celular

Para continuar con la inscripción deberá ingresar su número de celular.

Guardar